Iată 10 exerciții concepute pentru a ajuta copiii cu discalculie să-și îmbunătățească abilitățile matematice:
- Numărarea cu suport vizual:
- Instrucțiuni: Dă-i copilului un set de obiecte (de exemplu, 10 bile). Cere-i să numere bilele în ordine crescătoare și descrescătoare. Apoi, numărați împreună din 2 în 2 și din 3 în 3.
- Scop: Îmbunătățirea numărătorii și înțelegerii secvențelor.
- Corelarea cantităților cu cifre:
- Instrucțiuni: Prezintă-i copilului cartonașe cu cifre și cere-i să le asocieze cu grupuri de obiecte corespunzătoare (de exemplu, cartonașul cu cifra 3 să fie asociat cu trei jucării).
- Scop: Înțelegerea relației dintre cantitate și cifre.
- Recunoașterea numerelor:
- Instrucțiuni: Arată-i copilului o serie de numere și cere-i să le citească cu voce tare. Variază ordinea numerelor și include atât numere simple, cât și mai complexe.
- Scop: Îmbunătățirea recunoașterii și citirii numerelor.
- Vecinii numerelor:
- Instrucțiuni: Scrie un număr pe o foaie și cere-i copilului să scrie numerele imediat anterioare și ulterioare (de exemplu, pentru 7, numerele vecine sunt 6 și 8).
- Scop: Înțelegerea conceptului de vecinătate numerică.
- Combinarea și împărțirea mulțimilor:
- Instrucțiuni: Dă-i copilului două mulțimi de obiecte (de exemplu, 3 bile roșii și 2 bile albastre). Cere-i să le combine și să numere totalul, apoi să împartă totalul în două mulțimi egale.
- Scop: Înțelegerea modului în care mulțimile se combină și se împart.
- Adunarea cu suport vizual:
- Instrucțiuni: Folosește obiecte fizice (de exemplu, blocuri) pentru a reprezenta probleme simple de adunare (de exemplu, „2 blocuri + 3 blocuri”). Cere-i copilului să rezolve problema utilizând obiectele.
- Scop: Îmbunătățirea abilităților de adunare.
- Scăderea cu suport vizual:
- Instrucțiuni: Folosește obiecte fizice pentru a reprezenta probleme simple de scădere (de exemplu, „5 blocuri – 2 blocuri”). Cere-i copilului să rezolve problema utilizând obiectele.
- Scop: Îmbunătățirea abilităților de scădere.
- Identificarea termenului necunoscut:
- Instrucțiuni: Prezintă-i copilului ecuații simple cu un termen necunoscut (de exemplu, „2 + ___ = 5”). Cere-i să găsească termenul necunoscut.
- Scop: Înțelegerea și identificarea termenilor necunoscuți.
- Înmulțirea cu ajutor vizual:
- Instrucțiuni: Folosește obiecte pentru a reprezenta probleme simple de înmulțire (de exemplu, „2 grupuri de câte 3 blocuri”). Cere-i copilului să rezolve problema utilizând obiectele.
- Scop: Îmbunătățirea abilităților de înmulțire.
- Împărțirea cu ajutor vizual:
- Instrucțiuni: Folosește obiecte pentru a reprezenta probleme simple de împărțire (de exemplu, „6 blocuri împărțite în 2 grupuri egale”). Cere-i copilului să rezolve problema utilizând obiectele.
- Scop: Îmbunătățirea abilităților de împărțire.
Aceste exerciții sunt concepute pentru a oferi suport vizual și tactil copiilor cu discalculie, ajutându-i să înțeleagă conceptele matematice într-un mod mai concret și accesibil.
Citeste si Cum ii explic invatatoarei ca de fapt copilul meu poate