Evaluarea unui copil cu discalculie implică trei etape principale: screening, diagnosticare și evaluare comprehensivă. Iată o descriere detaliată a fiecărei etape:

1. Screening-ul inițial

Aceasta este prima etapă în procesul de evaluare și are scopul de a identifica copiii care ar putea avea dificultăți legate de discalculie. Screening-ul inițial poate include:

  • Observații directe: Profesorii și părinții pot observa dificultățile copilului în activitățile de zi cu zi care implică numere și calcul.
  • Chestionare și scale de evaluare: Acestea sunt utilizate pentru a colecta informații de la părinți și profesori despre comportamentul și performanțele academice ale copilului.
  • Teste rapide: Teste simple și rapide care evaluează abilitățile de bază în matematică ale copilului.

2. Diagnosticarea

Dacă screening-ul sugerează prezența discalculiei, se trece la o evaluare mai detaliată pentru a confirma diagnosticul. Aceasta poate include:

  • Teste standardizate: Se utilizează teste psihometrice standardizate care măsoară abilitățile matematice în comparație cu normele specifice pentru vârsta copilului.
  • Interviuri și istoricul dezvoltării: Interviuri cu părinții și profesorii pentru a obține o imagine completă a dezvoltării copilului și a istoricului său educațional.
  • Evaluarea cognitive și neuropsihologică: Teste care evaluează funcțiile cognitive legate de matematică, cum ar fi memoria de lucru, atenția și funcțiile executive.

3. Evaluarea comprehensivă și intervenția

Odată ce diagnosticul este confirmat, se realizează o evaluare comprehensivă pentru a înțelege mai bine nevoile specifice ale copilului și a dezvolta un plan de intervenție personalizat. Aceasta poate include:

  • Evaluarea abilităților specifice: Analiza detaliată a diferitelor componente ale abilităților matematice (de exemplu, înțelegerea numerelor, calculul, rezolvarea problemelor).
  • Evaluarea socio-emoțională: Evaluarea impactului discalculiei asupra bunăstării emoționale și sociale a copilului.
  • Plan de intervenție: Elaborarea unui plan individualizat de intervenție care poate include strategii educaționale specifice, adaptări curriculare și, dacă este necesar, terapie sau consiliere.
  • Monitorizarea progresului: Stabilirea unor mecanisme de monitorizare și evaluare continuă a progresului copilului pentru a ajusta intervențiile în funcție de necesități.

Aceste etape asigură o abordare completă și integrată în evaluarea și sprijinul copiilor cu discalculie, contribuind la îmbunătățirea performanțelor și a bunăstării generale a acestora.

Citeste si Cele zece semne ale discalculiei

Picture of Ungureanu Georgiana
Ungureanu Georgiana
Salutare, sunt Georgiana Ungureanu și am o pasiune de lungă durată pentru a ajuta copiii cu nevoi speciale. În 2018 am fondat Priority Clinic, o clinică dedicată exclusiv terapiei logopedice. Aici, copiii cu dificultăți de vorbire vin cu plăcere să învețe și să se dezvolte, iar eu și echipa mea suntem aici pentru a oferi tot suportul necesar. Dacă îți dorești să ajuți copilul tău să vorbească mai bine, te invit să ne cunoști și să descoperi ce servicii oferim la Priority Clinic.

Cuprins articol

Articole din aceasi categorie
Tulburarile de invatare
Ungureanu Georgiana

Poate fi dislexia prevenita ?

Prevenirea dislexiei este un subiect complex și discutat pe larg în comunitatea educațională și științifică. Deși nu există o metodă garantată pentru prevenirea dislexiei, există

Citeste articolul »
Tulburarile de invatare
Ungureanu Georgiana

3 metode de invatare in dislexie

Metoda Meixner Cele 5 principii ale Metodei Meixner sunt esențiale pentru abordarea pedagogică a învățării cititului și scrisului, mai ales în cazul copiilor cu dificultăți

Citeste articolul »